Pocta predkom


Linek, Lehnert a WikiTree

07.12.2021 22:08

Zdieľanie rodopisných informácií na internete pomáha a preto to mnohí robia. Vedel som o predkovi Františkovi Linekovi v obci Bohuslávky (okr. Přerov), ktorý tu mal dcéru Mariannu nar. v r. 1745, ale nevedel som odkiaľ sa tu František vzal. Priezvisko Linek sa tu nevyskytovalo. Nedávno som v googli zadal vyhľadávanie - Linek Bohuslávky - a objavil sa link na WikiTree, kde Tomáš Minárik zapísal potrebné údaje a mohol som sa konečne pohnúť z miesta. Františkove priezvisko bolo Lehnert a z neznámeho dôvodu ho v Bohuslaviciach začali zapisovať Linek. Lehnertovci mali nemecké korene, a tak je prirodzenejšie Františka písať ako Franz. Franz sa do Bohuslávok priženil z obce Dřemovice (pri Libavé), kde bol priženený jeho otec Hans, pochádzajúci z obce Kovářov nem. Smiedsau, dnes súčasti mestečka Potštát. A tu sú najstaršie korene rodu Lehnert. Takto sa mi objavili ďalší predkovia zo sudetskej oblasti. K tomu prispel Tomáš Minárik, za čo mu ďakujem.

—————

Späť